onsdag 30 augusti 2017

Ny dator.

Planen för besöken hos frisören med mina nuvarande arbetstider är att förlägga dom på fredagsförmiddagar. Sista natten jobbar jag lite längre, och kan vänta tills salongen öppnar. Jag hade en tid bokad på fredag, men när det körde ihop sig för min frissa fick vi till en kompromiss. Jag cyklade dit idag istället, och hon började jobba tidigare, för att jag skulle slippa stanna uppe så länge. När vi var klara hade i alla fall Doff data hunnit öppna, så jag cyklade bort till dom för att kolla läget med min nya dator. Det låg i personalens arbetsorder att köra ut den till mig, men att få tid till det var visst inte det lättaste. Framför allt inte som jag sover när dom jobbar. Nu erbjöd sig innehavarna att köra förbi mitt med den på hemvägen ikväll. Det är därför jag är vaken i vanlig tid. Planen var att sova ett par timmar extra, eftersom jag var uppe på förmiddagen, men någon gång vill jag ju gärna få hem den där datorn. Det visade sig ändå att någonting jag skulle ha till Officepaketet fattades, men jag fick en kopia på koden, och med den ska jag klara mig. Han erbjöd sig att svänga förbi med boxen när den kommer, men jag hämtar den hellre själv. Då kan jag passa på att titta in till dom nästa gång jag är vaken under deras öppettider, även om det lär dröja. 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar