måndag 28 augusti 2017

Musik.

Med tanke på hur gammal jag är kan jag tycka att dom 1600 låtar jag har i datorn inte är så mycket. Det är nämligen musik från hela mitt liv. Allt från gamla dansbandslåtar som jag dansade till på sjuttiotalet till den nyaste musiken. Jag sparar om jag hör någon ny låt jag gillar, men det verkar inte vara överdrivet många. Då har jag ändå en salig blandning av allt från Van Halen till Helene Sjöholm. Och så mängder av dansbandsmusik då. Dom låtar jag tycker är riktigt bra ligger på en speciell spellista, och den innehåller inte mer än 400 stycken. Självklart har jag förstått att jag är fullständigt ute som sparar musik och filmer över huvud taget. Sånt streamar man numera. Ja, alla utom jag då. På jobbet hänger det ihop med att storleken har betydelse, även om många män skulle hävda motsatsen. Min Ipod shuffle är bara en tiondel så stor och tung att bära på som min telefon. På min förra avdelning behövde man ha fickorna fulla av verktyg, pennor och annat, så där jag är nu njuter jag verkligen av att slippa. Det som kan kännas lite onödigt är sladden mellan Ipodden och lurarna, nu när många andra kör trådlöst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar