tisdag 22 augusti 2017

Minimalt arbetspass.

När jag kom fram till grinden in till jobbet igår fanns det ingen läsare att dra kortet i. Mitt vidvinkelseende är inte mycket att skryta med, så jag såg först inte att man helt enkelt hade tagit upp ett hål i staketet vid sidan av grinden för passage. Inatt har alla varit välkomna in på fabriksområdet. Inne på avdelningen var det ännu värre. Där hade en hel sträng rasat. Vi låg efter redan efter uppstartsveckan efter semestern, så några större haverier har vi egentligen inte tid med. Jag forskade aldrig i om dom inte hade hittat felet, eller dom i vanlig ordning väntade på reservdelar. Det är för dyrt att ha hemma, så jag har till och med varit med om att delarna har kommit i taxi från Tyskland. Att gå på varandra och inte ha något att göra är det värsta jag vet, så jag kompade ut och gick hem efter en knapp timme.
Igår fick jag ett mail där det stod "Doffdata söker kontakt!" på ämnesraden. Det tyckte jag var lite vitsigt. Dom hade tydligen bara mitt nummer till den fasta telefonin, och på det har ingen svarat på några år. Problemet är att jag sover när dom jobbar, så idag steg jag upp och satt i telefon en halvtimme på förmiddagen. Jag har valt att abonnera årsvis på Office i den nya datorn. Dom tyckte det kändes onödigt att skapa dubbla Microsoftkonton, och ville ha lösenordet till det jag har. Jag tror det var i Danmark datorn byggdes, men nu är den åtminstone i Nybro, efter sex veckors väntan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar