fredag 13 maj 2022

Blogg 13/5 2022.

 Armaturen över handfatet i badrummet slocknade igen. Det var visserligen ett tag sedan det hände senast, men jag kommer mycket väl ihåg att jag aldrig lyckades få den att lysa på egen hand då heller. Man ska byta både lysrör och glimtändare själv, men när det inte hjälper är det inte mycket annat att göra än att ringa efter hjälp. Eller maila då, som jag gör. Nu dröjde det ett par dagar innan hjälpen kom, eftersom den händigaste av våra vaktmästare var sjukskriven. Jag hade för säkerhets skull bett honom kontakta mig, så jag slapp vara orolig för att han skulle komma infarande med egen nyckel vid något för mig olämpligt tillfälle. Igår var det dags för ett besök på Astrakanen och där stänger jag alltid av signalen på telefonen. Sjuksköterskan jag fick träffa den här gången var ute i lika god tid som vanligt. Jag kom ut från omläggningen när jag egentligen skulle ha varit där. Tack vare det hörde jag när vaktmästaren ringde. Jag sa till honom att gå in själv, men när jag kom hem stod han i trapphuset. Jag trodde att låset hade strulat, men han var redan klar med sitt uppdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar