lördag 14 maj 2022

Blogg 14/5 2022.

 När jag växte upp fanns det någonting i grannsocknen som hette Ungdomsringen. Jag var aldrig med där själv, men fick hänga med på ett par av deras evenemang i tonåren. När jag var tretton innebar det en resa till Köpenhamn. Vi bodde på vandrarhem och besökte Cirkus Benneweis, Madame Tussauds vaxkabinett, zoo, tivoli och Roskilde domkyrka. Det är lite oklart om jag tappade bort min portmonnä eller blev bestulen på den. Jag stod hur som helst plötsligt helt utan pengar och skulle inte kunna göra så mycket mera som var roligt. Det visade sig att jag var bland vänner, när resten av sällskapet skramlade ihop en liten reskassa till mig. På kortet är jag inte med själv, eftersom det är jag som har tagit det. Istället föreställer det tre av mina klasskamrater och en kille som gick två klasser över oss i skolan. Jag minns inte att han visade mig något intresse vare sig före eller efter den där resan. Under den var han däremot tämligen efterhängsen och envisades med att gå och hålla mig i handen hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar