tisdag 31 maj 2022

Blogg 31/5 2022.

 Under tjugofem år av mitt liv var slam’s den stora fritidssysselsättningen. Det är häften med frågor i. Dom skickar man vidare tills tillräckligt många har svarat på frågorna. Då förväntas siste man skicka hem den till personen som har tillverkat slammen. Med lite tur kunde man få någonting som tack av ägaren. Jag, som gillar att klippa och klistra, slaktade alla typer av tidningar. Jag satt vid tv:n om kvällarna och klippte ut både bilder att ställa frågor till och ord som kunde fungera som frågor. Jag gjorde tusentals slam’s under dom där åren, fast långt ifrån alla hittade hem. Det var lite fascinerande hur vissa kunde dröja så länge att dom kom hem flera år efter att jag hade slutat slamma. Nu är det mer än tio år sedan jag lade ner den verksamheten och jag har inte fått hem någon på bra länge. Som handarbete vid tv:n tog jag upp broderiet igen, så det har blivit desto flera tavlor. Eftersom det år dyrt att rama in dom, valde jag senast det största och mest tidsödande broderiet jag hittade i mina gömmor. Det lär ta några år innan det blir klart och jag blir tvungen att göra plats för det på någon vägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar