söndag 1 maj 2022

Blogg 1/5 2022.

 Planen för dagens lunch var att vi skulle äta hamburgare. Eftersom jag är något av ett kontrollfreak, tänkte jag dubbelkolla på förpackningen, så jag säkert visste hur länge dom skulle stekas. Märkligt nog var tidsangivelsen ökad till det dubbla mot vad den har varit förut. Min första tanke var att det var tur att jag upptäckte det, så jag kunde börja med matlagningen lite tidigare. Sedan fick jag ändå ögonen på texten ”Stora hamburgare” och började ana oråd. ”4x150 g” var betydligt mera svårläst, men när jag vände på förpackningen innehöll den mycket riktigt fyra riktigt tjocka hamburgare. I vanliga fall hade det spelat mindre roll, men nu hade vi hunnit planera att äta av dom även imorgon, när vi kommer hem från sjukhuset. Jag orkade inte riktigt tänka ut hur vi skulle lösa den uppkomna situationen, så jag ringde mannen i mitt liv för rådgivning. Han flyttade omedelbart veckohandlandet till idag. Samtidigt som vi fick hem hamburgare i rätt storlek, slipper han tänka mer på den biten den här veckan. Själv vågar jag mig inte ner till Kvantum så länge jag saknar immunförsvar. Ändå var jag till lite nytta, tack vare dom hundratals gånger jag har handlat där tidigare. När särbon ringde kunde jag beskriva exakt var det han inte hittade stod att finna.

2 kommentarer:

  1. Tack vare gott samarbete och den i detta fallet oumbärliga mobiltelefonen, löste sig allting till det bästa! Snart kan vi mumsa i oss hamburgarna! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och gott var det! ❤️❤️❤️

      Radera