torsdag 19 maj 2022

Blogg 19/5 2022.

 Det där med lysrör är verkligen inte min grej. Första gången en vaktmästare fick hjälpa mig, förklarade han att glimtändare var något jag fick hålla med och byta själv. Jag hade aldrig ens hört talas om att det fanns någonting som hette så. Det har hänt minst en gång tidigare att jag har fått ringa efter hjälp, eftersom jag inte har fått det att lysa i badrummet, fast jag har bytt både dom och lysrören. Förra gången var jag inte hemma när dom fixade det och han som var här i förra veckan kom inte alls ihåg hur det var. Man kan väl gissa att det helt enkelt var han som hade bättre fingertoppskänsla än jag den gången också. Nu hade han bara rättat till den ena kontakten lite och plötsligt fungerade allt som det skulle. Samma sak hände mig när jag skulle byta lysröret över diskbänken en gång. Medan jag väntade på hjälp fortsatte jag vrida och trixa med det och plötsligt gick det igång. Det fladdrade en liten aning i början, men det gav sig med tiden. Som väl är har aldrig någonsin något av rören i den andra lysrörsarmaturen i köket gett upp andan, fast det har suttit där i trettio år. Det sitter uppe i taket och lär bli både farligt och knivigt att byta den dagen det händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar