måndag 9 maj 2022

Blogg 9/5 2022.

 Jag förstår att förpackningar av olika slag måste vara ordentligt tillslutna. Däremot begriper jag inte alltid hur det är tänkt att man ska ta sig in i dom, för att komma åt innehållet. Speciellt inte när det kommer till mediciner, som jag antar att den som behöver förväntas vara gammal och/eller svag. Rör med brustabletter brukar vara extra kniviga och jag lyckas inte öppna många av dom med enbart handkraft. Tyvärr är jag ofta dum nog att ta till tänderna. Det lär jag ångra den dag jag biter av en tand. Det har hänt att jag har brutit mig in i ett rör med hovtång, men jag förstår som sagt inte varför det ska behövas. Skruvkorkar använde jag i det längsta nötknäpparen till. För några år sedan fick jag ett multiverktyg, som fungerar lika bra, i present. När jag ska öppna större burkar kan jag sakna någonting man hade fäst under ett skåp under min uppväxt. Det var som ett taggigt V. Man körde in burken tills den fastnade och så var det bara att vrida den tills locket lossnade. När jag blev så gammal att jag skaffade bil, var det muttrarna till hjulen som satt som fastgjutna. Jag bytte däck själv två gånger om året på den tiden. Jag hade löst problemet med ett järnrör. Det trädde jag på fälgkorset och kunde med hjälp av hävstångseffekten dra loss bultarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar