söndag 29 maj 2022

Blogg 29/5 2022.

 I samband med cytostatikabehandlingarna får jag några piller som enligt utsago är ”för det allmänna välbefinnandet”. Jag har inte forskat närmare i vad dom innehåller, men med tanke på hur trött man kan bli av dom där gifterna, skulle det inte förvåna mig om det bland annat är någonting uppiggande. Det skulle också förklara varför jag sover dåligt dom första nätterna efter en kur. Sömnen har jag annars inte haft några problem med sedan jag slutade jobba. Det är väl oftast när man känner att man måste sova som det blir svårt. När jag som barn kom upp och sa till min kära mor att jag inte kunde sova, berättade hon bara att hon själv kunde få vänta på sömnen i ett par timmar. När jag skulle dröja så länge med att beklaga mig, hann förstås jag också somna. Numera, när jag bor i hyreshus, känns det lite obehagligt om jag hör hissen medan jag ligger vaken. Då undrar jag om någon är på väg till mig. När jag väl sover hör jag varken den eller den tunga trafiken på vägen utanför mitt sovrumsfönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar