torsdag 5 maj 2022

Blogg 5/5 2022.

 Att tiden går fortare och fortare ju äldre man blir, kan väl ingen ha missat. Någon sa en gång att det gick dubbelt så fort mellan 30 och 40 som mellan 20 och 30. Jag känner att hastigheten sedan har fördubblats för varje årtionde. Att jag inte hänger med riktigt bevisade jag för mig själv häromdagen, när jag skrev i ett blogginlägg att jag sålde min sista bil för tjugo år sedan. Det tog ett par genomläsningar, innan jag såg felet. Jag har inte haft bil sedan jag flyttade till Nybro och till och med det är mer än trettio år sedan.
Det kom ett mess från Vimla om att jag skulle kunna se min första faktura hos dom om några dagar. Det kändes mest som en förvarning och jag glömde att kolla upp det närmare. När jag låg i min säng på kvällen, slog det mig att den första i månaden redan hade varit. Jag hade läst att deras fakturor skulle betalas i förskott, så jag fick lite panik. Jag var till och med uppe och skrev en lapp, för att inte glömma att kolla upp det. När jag fick igång datorn nästa morgon, hade mailet med fakturan redan kommit. Det där med förskott tyckte jag var en sanning med modifikation, för den skulle inte vara betald förrän den sista i månaden. Länk medföljde dessutom, där man enkelt kunde lägga in den på autobetalning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar