lördag 7 maj 2022

Blogg 7/5 2022.

 I vanliga fall tvättar jag håret varannan dag. När jag har något hår att tvätta alltså. Då känns det ganska meningslöst att duscha på kvällen, eftersom jag ändå ser ut som ett troll igen när jag vaknar. När jag nu ändå är skallig, är det helt perfekt att duscha kvällstid. Det är jätteskönt att krypa ner i sängen nyduschad och jag slipper ta tag i det när det är dags att stiga upp igen. För att inte störa grannarna alltför mycket, innebär det här upplägget att jag kommer i säng just på kvällen istället för mitt i natten. Det i sin tur medför att jag just nu stiger upp tidigare än vad jag brukade gå och lägga mig medan jag arbetade nattskift. Fördelen med det är framför allt vädermässig nu när det börjar bli vår och sommar. Jag har nämligen insett att himlen är klarblå snudd på varenda morgon, även om just denna lördag är ett undantag. Solen skiner och det traskar runt en massa fåglar överallt, när jag tar mina förmiddagspromenader. Framåt eftermiddagen mulnar det allt som oftast på. Nu är det väl i och för sig trettio år eller så sedan jag slutade ligga och pressa i solen, men lite vackert väder är aldrig fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar