tisdag 10 september 2024

Blogg 10/9 2024.

Jag köpte plommon på Kvantum vid ett tillfälle, men det var ingen höjdare. Oklart om jag borde ha låtit dom eftermogna eller något, för dom var hårda och inte goda alls. I år har jag förstått att det är ett riktigt fruktår. I alla trädgårdar man går förbi dignar träden av äpplen och päron. Tydligen är det samma sak med plommon, för i dagarna fick till och med särbon och jag en stor påse till skänks. Den här gången blev jag inte besviken. Dom var precis lika saftiga, mjuka och söta som jag mindes dom från min barndom. Lite orolig var jag att magen skulle gå loss fullständigt, men istället blev den hårdare än vanligt. Jag googlade för säkerhets skull, för att kolla så det inte var jag som hade missförstått alltihop, men det var lös den borde ha blivit. Antingen reagerar min mage annorlunda än andra eller också bara väldigt långsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar