torsdag 19 september 2024

Blogg 19/9 2024.

 När min bok ”Hjärtats hemlighet” kom som ljudbok tänkte jag låna den i biblioteksappen och lyssna på den i telefonen. Jag stötte på patrull, när den inte fanns på biblioteket i Nybro. Nu hade jag fått lära mig, när min älskade särbo ville ha in sin bok på biblioteken i Stockholm, att man kan lämna in önskemål om vilka böcker dom ska ta hem. Det var lätt ordnat på nätet. Åtminstone var det vad jag trodde. Oklart om jag eller någon annan hade gjort fel, men efter någon vecka kom det ett brev om att boken fanns att hämta på biblioteket. Jag fick ringa dit och det visade sig att dom hade tagit hem pappersboken. Den har jag både läst och till och med skrivit, så den var jag inte så intresserad av. Nu tog dom i alla fall hem ljudboken, så jag fick höra den också. Ett par felsägningar och märkliga betoningar var mina enda klagomål på den. Annars var det en bra inläsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar