söndag 15 september 2024

Blogg 15/9 2024.

På Facebook skummar jag varje dag mina minnen från samma datum tidigare år. När jag fick upp ett blogginlägg om att jag hade tandläkartid den elfte september blev jag lite förvirrad. Det var ju i år jag hade det, men tydligen hade jag tid samma dag för tio år sedan också. Som väl är verkar inte terroristerna tänka samma tanke som jag om att hitta på något fuffens på årsdagen av attackerna i USA. Jag har åtminstone inte hört talas om något sånt. Kanske lyckades dom få slut på allt kapande i och med dom rigorösa säkerhetskontroller som infördes efter den händelsen.
Bland dom roligare inläggen på Facebook var skämtet: ”Min hustru säger att spindlarna i huset har kommit in med veden. Det verkar vara hjälpsamma djur”. Det tog ett par sekunder innan jag fattade leken med skillnaden på om spindlarna satt i veden när den bars in eller om det var dom som bar in den. När polletten trillade ner skrattade jag gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar