söndag 1 september 2024

Blogg 1/9 2024.

 Min tvättmaskin är så gammal att jag inte ens minns exakt hur många år det rör sig om. Det är minst tjugo och eventuellt uppåt trettio. Att den inte centrifugerar så jättebra kan säkert ha med åldern att göra. Ändå försöker jag med att rensa silen varje gång jag tycker att kläderna känns onödigt blöta. Ett undantag var en mjuk jacka som jag tvättade åt särbon. Jag vet inte vad den var i för material, men den var snudd på torr redan när jag tog ut den ur maskinen. Ibland får den för sig att lämna vatten i sköljmedelsfacket. Sist jag skulle tömma ur det ramlade själva fasaden bort. Det verkar hålla tätt ändå, så troligen fanns det där mest som dekoration. Det enda jag saknar är instruktionen som satt där innanför. Den lade jag i en kökslåda, för att veta var den finns. Jag kör nästan alltid samma program, men ska det någon gång ske någonting annorlunda kan det ju vara bra att veta hur det ska gå till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar