torsdag 12 september 2024

Blogg 12/9 2024.

 Att ha ett besök på länssjukhuset inplanerat just den elfte september kändes inte helt tryggt. Jag tänker varje år att någon galning ska hitta på någonting tokigt på årsdagen av det som hände i USA 2001. Å andra sidan hade min älskade särbo en bekant som skulle flyga utomlands den dagen. Det lät väl snäppet läskigare än att ta bussen till Kalmar. Tyvärr har tandläkaren jag brukade besöka en gång om året bytt arbetsplats. Den utländska kvinnan jag fick träffa istället trodde inte att bettet skulle förändras mera nu. Jag antar att det betyder att jag inte blir kallad fler gånger. Min snarkskena var illa åtgången, så den tog hon hand om. Dom ska ringa och ge mig en tid för att hämta den när den är lagad. Jag fick göra tandavtryck i någon klibbig sörja. Istället för att skicka bort mig till handfatet efteråt torkade tandläkaren själv av mig runt munnen med ett blött papper. Medan vi väntade på bussen hem bjöd särbon på en smarrig räkmacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar