onsdag 18 september 2024

Blogg 18/9 2024.

 Min parallellklasskompis Kristin hade något hjärtfel. Jag antar att det gjorde henne frusen, för på kort jag har på henne är hon klädd i både jacka och kappa. Därför oroar jag mig förstås ännu mer för mitt eget hjärta dom gånger jag fryser. Kristin dog när vi gick i nian, men inte förrän helt nyligen hittade jag hennes grav på nätet. Något jag hade missat var att vi var födda på exakt samma dag. Märkligt att vi sedan fick så olika långa liv. Hon fick bara leva i femton år, medan jag har vandrat här på jorden i mer än sextio. Att födelsedagar sammanfaller verkar annars vanligare än jag tycker att det borde vara, även om folk inte är födda samma år. Min farmor och hennes väninna fyllde år samma dag. Min brorson är född på sin farmors födelsedag och brorsdotterns dotter på samma dag som hennes morfars bror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar