fredag 13 september 2024

Blogg 13/9 2024.

 Ett av mina favoritprogram på tv är Kristallengalan, som brukar direktsändas en gång om året. Det brukar hålla på ett par timmar och kanalerna brukar turas om att sända den. Därför blev jag extremt förvirrad när det enda jag hittade var ett trekvartslångt program som kallades för ”Kristallen – röda mattan och vinnarna”. Till slut hittade jag en artikel på nätet som förklarade årets upplägg. Man tyckte tydligen inte att galan var värd att direktsändas längre. Ändå var det tjugoårsjubileum i år, vilket jag kan tycka var ett märkligt tillfälle att sluta med det. Istället för en festlig tillställning med en rolig och kompetent programledare fick jag nu nöja mig med att se och höra Tilde de Paula prata om galan. Hennes program ”Efter fem” hade nämligen ett Kristallen-special. Fördelen med det kunde ha varit att man slapp alla pinsamma tacktal, men dom hade dom klippt in ett gäng av. Programmet på SVT hade ungefär samma upplägg, men där intervjuades en del av vinnarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar