söndag 8 september 2024

Blogg 8/9 2024.

 Att blinka när man kör ut ur en rondell är tydligen väldigt många dåliga på. När ett par män från Riksförbundet M var på plats vid en rondell i Kalmar nyligen och kollade var det nästan 40% som missade det. Busschaufförerna, som troligen har sett dom här killarna förut och vet vad dom gör, blinkade istället när dom redan var ute ur rondellen, eftersom dom fick syn på kontrollanterna. Ögontjäneri kallas det visst. Jag funderade mest på vad Moderaterna hade med trafikkontroller att göra. Inte förrän i slutet av artikeln fick jag veta att Riksförbundet M är det som tidigare kallades Motormännens riksförbund. Jag hade ingen aning om att dom hade bytt namn och jag begriper inte alls syftet, fast jag antar att det fanns ett. I dessa genustider kanske det var ordet männen i det gamla namnet som ställde till problem. Men två män var det onekligen som kollade trafiken.

2 kommentarer: