tisdag 17 september 2024

Blogg 17/9 2024.

 Jag brukade köpa Vaniljjätten från Göteborgskex, men så blev det problem med leveranserna därifrån. Jag hittade Icas miniwafers med vanilj, som verkade vara något liknande. Det visade sig att dom inte bara var billigare än dom jag brukade köpa. Dom var dessutom både sprödare och godare. Ibland kan det tydligen bli bättre, när det inte blir riktigt som man har tänkt.

När jag växte upp hade vi en ytterdörr med glasrutor i. Jag hade fortfarande mardrömmar om den där dörren långt efter att jag hade flyttat hemifrån. Jag verkar inte vara den enda som tycker att det är obehagligt när folk ser rakt in. Jag har till och med sett såna dörrar där man har täckt över rutorna.

Under en promenad mötte jag på min runda samma gäng med småkillar två gånger. En av dom hade en stor godispåse som han gick och käkade ur. Andra gången jag mötte dom lassade han fortfarande i sig godis. Jag blev framför allt avundsjuk på hur han kunde göra så och ändå vara smal som en pinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar