fredag 20 september 2024

Blogg 20/9 2024.

 På min morgontidnings webbplats kan man få upp en hel sida med dödsannonser. Mitt problem var länge att flera av dom är för små för att man ska kunna läsa namnen direkt på den sidan. Jag fick klicka upp annonserna en i taget för att se vad det stod. Till slut kom jag på den ljusa idén att zooma hela sidan. Nu kan jag inte bara läsa vilka som har gått bort en gång. Zoomen på just den sidan ligger dessutom kvar tills jag kommer dit nästa gång. I mina drömmar dyker det upp människor som jag inte har träffat på hur många år som helst. Många av dom är till och med döda. Häromsistens drömde jag förresten om Lasse Holmquist och honom har jag enbart sett på tv. Så dök både pappa och morfar upp i samma dröm. Morfar påpekade till och med för mig att han var död. Jag svarade att det visste jag, för jag var på hans begravning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar