lördag 21 september 2024

Blogg 21/9 2024.

 Jag har klippt mig på samma salong i närmare tjugo års tid. Exakt hur länge det är kommer jag aldrig ihåg, så jag brukar fråga hur gammal min frissas son är. Jag vet nämligen att han föddes i samma veva som jag började gå dit. Alla förstår hur nöjd jag är, när jag har blivit en sån stamkund. Det allra bästa är att jag kan bli klippt exakt som jag vill, även om frissan hävdar att det går emot allt hon någonsin har lärt sig. Dom senaste två åren, sedan håret växte ut igen efter cancerbehandlingen, har jag faktiskt haft en ganska ”normal” frisyr. Nu var jag trött på den och ville ha tillbaka mitt korta och spretiga hår. Jag kunde nästan höra frisören mumla mellan tänderna ”kunden har alltid rätt”, medan hon klippte mig exakt som jag ville ha det. Nu återstår bara att se om jag hittar tillbaka dit nästa gång. Salongen har bytt lokaler och det finns lite för många dörrar just där för att jag ska vara säker på vilken jag borde gå in genom.

2 kommentarer: