lördag 14 september 2024

Blogg 14/9 2024.

 Priems konditori har smörrebröd någon gång i månaden. Igår var det dags. När jag ändå skulle traska ner till centrum och hämta våra bokade jag frakten till en kassettbok som skulle iväg med Postnord. Posten ligger i centrum, men det gör inte Schenkers inlämningsställe. Så fick jag efter lång väntan betalt för en bok jag hade sålt på Tradera och där skickar jag alltid med Postnord. Riktig tur hade jag när det kom en ny order strax innan jag skulle ge mig iväg. Det hade väl varit lite surt om det hade hänt när jag precis hade varit där. Så fick min älskade särbo besked om att dom nya glasen till hans terminalglasögon hade kommit. Det innebar att hans glasögon skulle lämnas in hos optikern. Det låg också på min runda, så jag fick väldigt mycket uträttat på en gång. Dessutom fick jag en trevlig pratstund med en före detta arbetskamrat utanför Priems.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar