måndag 2 september 2024

Blogg 2/9 2024.

 Höstens upplaga av det som sägs vara södra Sveriges största bakluckeloppis gick av stapeln igår. På ena sidan av en gångväg hade det i det närmaste varit äng tidigare i sommar. Man slog gräs som var snudd på en meter högt till det här evenemanget, så jag misstänker att en del av säljarna hade lite hö att trampa runt i. Vi köpte i vanlig ordning några frågespel, i hopp om att få lite frågor som var nya för oss. Så föll jag för en plånbok, fast jag inte har någon som helst användning för den. Säljaren prutade själv, så jag gav bara en tia för den. Inte tar den någon plats heller. Särbon fick ögonen på ett fortunaspel. Han har berättat att dom hade ett när han var barn, som hans pappa hade tillverkat själv. Därför trodde jag mest att han köpte det här som en nostalgitripp, men det visade sig vara otroligt kul att spela. Till lunch köpte vi med oss tunnbrödsrullar med skaldjur från en av matvagnarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar