torsdag 5 september 2024

Blogg 5/9 2024.

 Gårdagens tandläkarbesök var planerat så pass tidigt att jag fick stiga upp i ottan för att hinna duscha innan jag gick. Fördelen var att det var lite svalare på morgonen än senare på dagen. Det var bara en kontroll så att det vi gjorde sist hade läkt som det skulle. Så passade han på att ta bort stygnen. Jag var lite orolig för ett sår på läppen, som inte ser ut som mina vanliga munsår brukar göra. Han tog kort på det, för att kunna avgöra om det blev någon skillnad tills vi ses härnäst. Förra gången någon gjorde så var det en läkare på onkologen med en liten mobilkamera. Tandläkaren hade en extremt stor kamera till sitt förfogande. På hemvägen hämtade jag goda smörgåsar, som särbon hade beställt. När jag kom hem satt fastighetsteknikern i trädgårdsmöblerna här utanför och käkade frukost, så jag fick en pratstund med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar