måndag 19 november 2018

Inventering.

Den som satte upp lapparna på våra skåp i omklädningsrummet hade säkert goda intentioner, men det är förstås bra om man fullföljer det man har påbörjat. Det har snart gått tre veckor sedan den 31/10, men lapparna hänger kvar. Risken att man skulle ha missat någon som har skåp där är minimal. Förutom en lapp på varje skåp har det funnits information både på dörrarna in till omklädningsrummen och på andra ställen i fabriken. Vore företaget lika ambitiösa med all information skulle jag vara tacksam. Som framgår av den undre bilden är det stora problemet att det lär bli väldigt många lås att klippa upp. Tills för några år sedan fanns det en tjej som hade järnkoll på det där. Sedan hon slutade är det ingen ordning alls. Det har slutat mängder med folk, och ingen har brytt sig om att lämna tillbaka lås och nycklar. Det där projektet suckar jag mest över. Jag är mer upprörd över att toaletten jag använder där uppe har saknat lyse i flera månader. Min gruppsamordnare mailade elverkstaden åt mig, men ingenting har hänt. Man får välja mellan att kissa i absolut beckmörker eller med dörren öppen. Ingetdera verkar riktigt värdigt ett så stort företag, som dessutom hävdar att dom satsar på personalen. Bra betalt verkar vi ha i alla fall. Jag läste på nätet att våra löner är dom bästa i Nybro. Det gäller väl inte riktigt mig, som jobbar deltid, men säkert dom som jobbar heltid och väl det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar