måndag 5 november 2018

Luffarpaket.

Efter att vi hade besökt Hönsalottas luffarmuseum i somras grämde det mig lite att jag inte hade passat på att köpa boken om luffarna och deras liv. Sedan dess har det dessutom kommit en skiva med luffarsånger som jag gärna ville ha. Ett smycke tillverkat i trådtjack föreställande en liten visp kunde jag också tänka mig. Nu hade jag sån tur, så när det plockades ihop ett speciellt julpaket innehöll det exakt dom sakerna, plus ett inträde till muséet. Snacke-Per själv kom förbi med prylarna, så servicen var total. Han nämnde att han hade lagt med en tablettask som extra present, men jag hittade mer än så. Smycket trodde jag bara skulle hänga i en läderrem och inte en lång kedja. Den fina träasken som det låg i hade jag över huvud taget aldrig sett förr. Biljetten trodde jag bara gällde för ett vanligt besök på muséet, men nu fattar jag den som att man får komma in när det är gruppbesök med föreläsning och annat. Jag får kolla upp det där närmare, så det inte är jag som missförstår som vanligt. Nu är jag i full färd med att plöja boken, fast jag knappt minns när jag läste en bok senast. Skivan kör jag i cd-spelaren i köket. ”Abrahams testamente” tycker jag är så fin att jag vill dela med mig av den. Hoppas att inte upphovsmännen Göran Johansson och Leif Ljungberg Blom misstycker.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar