fredag 23 november 2018

Tjugotredje november.

Som på bilden såg mitt vardagsrum ut för tre år sedan. Det hade varit stora sprickor i målningen i taket i sovrummet länge, men jag hade varit för lat för att ta tag i det. Jag insåg ju att det var såhär mycket prylar som måste bäras ut därifrån. Då stod ändå skrivbordet och bokhyllan kvar. Även om jag hade orkat baxa ut dom ur sovrummet, hade dom knappast fått plats någon annanstans. Jag fick nya tapeter också, så det blev ett helt nytt sovrum. Speciellt som jag passade på att byta ut sängramen samtidigt. Det var inte så enkelt som jag hade trott, för jag ville ha en i trä. Vanliga träsängar är tydligen inte så vanliga längre. Jag hade inte noterat det innan, men fortfarande tre år senare finns det enbart såna där mjuka sänggavlar i annonserna. Jag fick besöka Ria några gånger, innan någon till slut lämnade in en sån säng som jag ville ha. För mig var det enbart fördelar med det. Dels kostade den en tiondel av vad en ny skulle ha kostat. Så tog personalen från Ria med sig min gamla säng när dom lämnade den nya. Den hade jag annars fått problem med att bli av med, eftersom jag inte har bil. Målaren fixade för övrigt till rören i duschen också. Där hade det mesta av färgen flagnat på tjugotre år. Så på det hela taget var det värt besväret att ha honom här några dagar. Det som syns längst bort i bild är min sovplats. Alla nattarbetare kan föreställa sig hur det är att sova i ett rum i lägenheten, när hantverkare jobbar i ett annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar