söndag 25 november 2018

Mitt liv i bilder.

På nogg.se, där jag har bloggat i tolv år, kan man enbart lägga upp videoklipp från YouTube. För ett par år sedan började jag använda Blogspot också, och där fungerar det med filer från den egna datorn. Jag hade lagt över en låt från en skiva till datorn, och tänkte att det skulle fungera med den också, men programmet ville enbart ta emot videofiler. Jag försökte konvertera den till en sån, men fick ändå nobben. Jag googlade hej vilt. Windows movie maker skulle finnas i datorn och verkade vara riktigt enkelt att göra det jag ville i. När jag inte hittade den visade sig förklaringen vara att den inte fanns i Windows 10. Enligt Microsoft var det som ändå erbjöds på nätet i den vägen bara fusk och skräp. Däremot upptäckte jag att man lätt kunde göra en egen video i fotoprogrammet i Windows 10. Det var bara att lägga in låten jag ville dela med mig av och en bild, så blev det en video som Blogspot godkände. Sedan var jag förstås tvungen att leka mera. Eftersom jag varken har barn eller djur kom min första mer avancerade video att handla om mig själv. Nedan är ni välkomna på en tur genom mitt liv från det jag föddes till dags dato.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar