lördag 3 november 2018

Yrslig.

Jag har alltid haft lätt för att bli yr. Karuseller och gungor funkar inte alls, och jag måste titta framåt för att inte bli åksjuk när jag åker bil, buss eller tåg. Jag har blivit sjösjuk till och med på Gotlandsfärjan, utan att det blåste något speciellt. Det som fascinerar mig mest när jag tittar på danstävlingar är hur dom kan vrida huvudet så snabbt. Jag har i och för sig hört deltagare i ”Let’s dance” som också far illa av det. För mig kan det räcka att jag vänder mig för snabbt i sängen, för att hela huset ska börja snurra. Jag har ett program för att stärka min onda nacke, men att lägga mig på rygg på golvet går inte heller något vidare. För några veckor sedan blev jag så yr att jag slutade helt och hållet med mina övningar. Jag kunde förstås ha fortsatt med dom som inte krävde ryggläge, men jag struntade i alltihop. När jag kom till min massageterapeut var musklerna i nacken mycket riktigt hårdare och stelare än vanligt. Jag kände att det var bäst att komma igång igen, och numera sitter jag i en fåtölj stället för att ligga på rygg på golvet. Förhoppningsvis gör övningarna någon nytta så också, och om inte annat blir resten av programmet gjort. Återstår att höra om det märks någon skillnad när det är dags för massage nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar