tisdag 6 november 2018

Julmotiv eller bara vinter.

Jag har insett att jag är otydlig och förklarar dåligt, men ibland fattar jag verkligen inte vad jag kunde ha sagt annorlunda för att få rätt sak med mig hem. Senast var det julfrimärken. Jag är ute i god tid med allt som har med julen att göra, eftersom jag vet hur fort dom där sista veckorna går. När jag ändå var inne på posten i fredags tänkte jag således passa på att köpa frimärken till julkorten. Bland dom som syntes under disken såg jag inga, så jag frågade om dom inte hade fått julfrimärkena ännu. Damen i kassan sa att hon bara hade på rulle ännu, men det spelade inte mig någon roll. Huvudsaken var att dom var självhäftande, men det påstod hon att alla frimärken var numera. Att det skickas så mycket så dom måste sitta fast ordentligt. Jag misstänker att hon menar allt som skickas efter billigt från utlandet. Annars vill jag gärna tro att dom flesta skickade mer på posten förut än nu. Postnord vill till och med sluta bära ut post fem dagar i veckan har jag läst. Jag var förstås dum och slarvig som inte tittade närmare på frimärkena jag köpte, men jag vill som sagt gärna tro att man kan lita på folk. Inte förrän jag skulle använda dom upptäckte jag att det inte alls var julpost, utan helt vanliga frimärken med vintermotiv jag hade köpt. Nu passade jag istället på att i första hand använda dom julfrimärken som låg kvar sedan tidigare år. Skickar jag någonting numera är det oftast till brorsdottern i England och hennes familj, och dit kan man använda vanliga valörlösa frimärken också. Klistermärken med julmotiv att dekorera breven med hade jag kvar sedan ifjol. Samma sak med kuvert. Dom var dessutom lika härligt självhäftande som frimärkena. Jag avskyr att slicka på sånt, så är det bara gummerat använder jag limstift istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar