fredag 30 november 2018

Kundvagnstrubbel.

Det sägs att man lär sig någonting nytt varje dag. I morse lärde jag mig två nya saker innan jag ens hade hunnit i säng efter nattens jobb. Jag var i vanlig ordning på Kvantum och veckohandlade, när varuvagnen plötsligt började hoppa och leva. Det märkliga var att den hade rullat som den skulle genom halva butiken, så jag fattade verkligen inte vad som hade hänt. Någon gång ibland är det bra att jag pratar med alla människor. Nu sa jag till en i personalen som gick förbi att vagnen inte hade burit sig åt sådär från början. Hon föreslog att det kunde vara en sten, fick genast syn på nämnda sten och tog bort den. Efter det rullade vagnen som den skulle igen. Aldrig i livet hade jag trott att det kunde vara någonting så enkelt, men nu vet jag vad jag ska leta efter nästa gång det händer. Så hade jag vunnit hundra kronor på en lott från Cancerfondens rikslotteri. Tidigare hade jag skickat in den och fått en ny lott, men det är ju så enkelt att använda vinstlotten att betala med på Kvantum. Ännu enklare hade det varit om jag inte hade varit självscanningskund. Det är två olika streckkoder på dom där lotterna. Någon har hjälpt mig att scanna en sån tidigare, men då kollade jag inte så noga hur hon gjorde. Den här gången såg jag till att lära mig hur det ska gå till. Återstår att se om jag kommer ihåg det till nästa gång det blir aktuellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar