fredag 2 november 2018

Paket.

Idag hade jag tre olika paket att hämta ut. Det första på posten inne på Willys. Kvantum har också blivit utlämningsställe för Postnord nu, men jag lyckades ändå inte samla alla mina paket på ett ställe. Det kom visserligen upp en ruta där man fick välja, men Willys var enda alternativet. Man kanske kan hoppas att det hänger ihop med att det är så pass nytt på Kvantum. Förvalt utlämningsställe för Schenker brukar vara Circle K och för DHL Gulf. Det blev en del extra rundor innan Kvantum också började lämna ut paket. Dit ska jag ändå en gång i veckan, och kan hämta mina försändelser samtidigt. Dom har byggt om förköpet och samtidigt börjat med kölappar. Stort och luftigt har det blivit. Jag är oftast där på morgonen innan resten av Nybro har vaknat, men jag kan tänka mig att skillnaden är ännu större när där är fullt av folk. Första gången jag tog en kölapp fick jag välja ”post” bland ärendena. Det var nog fler som hade undrat om det var rätt val för paket från andra speditörer, för idag var texten ändrad till ”paket”. Paketet som var skickat med Schenker var inga problem att få ut, men DHL:s webbsida hade tekniska problem. Tjejen i kassan var inne på att hon inte kunde lämna ut något paket då, men jag berättade om den gången någon i kassan hade glömt att registrera mitt paket i datorn. Vi upptäckte det när jag fick en påminnelse. Då tog en flicka mina personuppgifter per telefon och rättade till det. Nu lämnade tösen i morse ut mitt paket och skulle registrera det när webbsidan kom igång igen. Nästa problem blev att få plats med allting på cykeln. Jag fick ett paket över, och fick packa om en gång extra, för att få med mig det också hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar