lördag 30 april 2022

Blogg 30/4 2022.

 Vilka minnen jag har kvar av människor som lämnade den här världen alldeles för tidigt är lite skiftande. Kristin gick i min parallellklass och dog redan i åttan. Vi hade foto som fritt valt arbete tillsammans. Tack vare det har jag några kort på henne. Hon hade hjärtfel och jag antar att det hängde ihop med det att hon hade både täckjacka och en kappa ovanpå den när vi var utomhus under den kallare delen av året. På minnesstunden när hon hade gått bort berättade rektorn att hon hade haft sin säng stående mellan föräldrarnas, när hon dog. Några år senare jobbade jag tillsammans med Carina. Hon skulle skaffa hund och lägenhet i Kroppkakan. Det sistnämnda tror jag var ett bostadsområde i eller strax utanför Kalmar. Istället fick hon leukemi och dog. Om det dödsfallet berättade någon att dom hade lett henne i korridoren på sjukhuset, när hon föll ihop. Dom trodde att hon svimmade, men i själva verket dog hon. Boa gick bort ungefär samtidigt, men han blev betydligt äldre. Han hette egentligen Ivar Andersson och jag vet inte alls var smeknamnet kom ifrån. Han och hans fru bodde grannar med en av mina lekkamrater. Jag var en godisgris redan då, så det jag minns av deras hem var en porslinshöna som man kunde lyfta på överdelen till och hitta karameller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar