lördag 31 augusti 2024

Blogg 31/8 2024.

 Att det händer olyckor i trafiken är föga förvånande med tanke på hur folk kör. Det är snarare konstigt att det inte händer mer än vad det gör. På min promenad häromdagen kom jag förbi en järnvägsövergång precis när bommarna gick ner. Man får lära sig när man tar körkort att man måste stanna när det blinkar och plingar där, men jag har förstått redan tidigare att skrämmande många bilister i Nybro saknar just körkort. Det kom tre bilar efter varandra. När den första gasade istället för att bromsa tyckte jag mest att vederbörande var dum i huvudet. När tvåan gjorde likadant blev jag rädd att något skulle hända och när den tredje bilen också körde var jag övertygad om att det skulle gå åt fanders. Nu klarade sig alla tre, men speciellt rädda om sina bilar kan dom knappast ha varit. Även om dom hade kommit av spåret innan tåget mosade dom, lär det väl ha gått illa åt bilen vare sig en bom föll ner på den eller dom blev tvungna att köra igenom bommen för att komma undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar