lördag 17 februari 2018

Arbetsskor.

Dom goda nyheterna i veckan som gick var att jag knappt kände av mina nya arbetsskor alls. Det skulle visserligen vara exakt samma modell som jag hade innan, men när jag provade dom här hemma första gången stötte stortån emot lite på sidan av stålhättan på den ena. Sånt har hänt mig så pass många gånger med andra skor, att jag visste exakt hur ont det skulle kunna komma att göra. Och några reservskor hade jag, som sagt, inte sparat. Dom nya kan jag dessutom ha lagom hårt knutna hela tiden, och använda skohorn när jag tar på mig dom. Det enda jag missade var årets scanning av fötterna. Dom gamla skorna var precis ett år gamla, så det var dags egentligen. När jag nu kom akut direkt efter jobbet hade hon som scannar inte hunnit börja jobba, så vi lade i samma sulor som i dom gamla. För att hitta en bild till det här inlägget googlade jag på ”working shoes”. Det här var ett av sökresultaten. Vad har man för jobb om man använder såna arbetsskor?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar