fredag 23 februari 2018

Fredag.

Jag brukar boka massage kvart över åtta på fredagarna, eftersom jag jobbar längre då. Tanken är att jag ska hinna hem och duscha och äta lite mellan jobb och massage. I morse kändes det av någon anledning snålt med tid, men jag hade turen att sitta och läsa säkerhetsföreskrifter det sista jag gjorde. När jag blev klar i god tid kompade jag ut och gick hem. Efter massagen var jag på posten och hämtade ett paket och vid förpackningsåtervinningen med skräp. Där lyckades jag skrämma iväg gubben som låg och fiskade tomburkar ur containern, när jag började stampa ihop min kartong med pappersförpackningar. Jag trodde inte folk slängde pantburkar där, men han var till och med utrustad med en proffsig gripklo. Den hade han väl knappast kostat på sig, om det inte lönade sig att hålla på. Paketet glömde jag förstås i cykelkorgen, när jag gick in på Kvantum. Jag kom inte ihåg det förrän jag var mitt inne i butiken, men tack och lov låg det kvar när jag kom ut igen. Med tanke på väglaget tycker jag att dom på Kvantum borde ångra att dom inte drog igång hemkörning samtidigt med Internetbutiken. Det borde ha fått en rejäl kickstart, som vägarna ser ut just nu. Jag mötte flera rädda tanter när jag cyklade hem idag, så jag är nog inte den enda som vore glad att slippa ge mig ut i halkan. Jag tar en helt annan väg hem än vad jag brukar i hopp om att ta mig fram lite säkrare, men bitvis är det rent livsfarligt.

2 kommentarer:

  1. Som sagt, ta det försiktigt, lilla syster!

    SvaraRadera
  2. Som sagt, när gatorna ser ut som på kortet hjälper det inte hur försiktigt man tar det. Om man inte är flygkunnig, men det är inte jag.

    SvaraRadera