torsdag 1 februari 2018

Festminnen.

Även om det finns dom som är betydligt äldre än jag som fixar ny teknik galant, skyller jag mina tillkortakommanden på åldern. Jag var fyrtio när jag skaffade min första dator och över femtio innan jag blev med smartphone. Det hade säkert gått lättare att lära sig om man hade vuxit upp med det. På jobbet i natt var det en kollega som skulle skicka mig tre bilder via mms. Jag har sällan Internet på i telefonen, för att slippa reklam i mitt mobilspel. Nu fick jag order att sätta på det, men några kort dök ändå inte upp. Vi tog det via Messenger istället, och där var det inga problem. När jag drog igång datorn ikväll insåg jag att mitt mms hade kommit till den istället för till telefonen. Mitt telefonnummer stod ingenstans, så jag får nog dubbelkolla med min arbetskamrat om det var jag som missförstod upplägget. Jag tyckte det var märkligt att hon hade mitt nummer, men kanske var det i själva verket bara min mailadress hon hade. Mms trodde jag å andra sidan enbart att man kunde skicka till telefonnummer. Något annat mystiskt är att bara två av korten fanns med där. Via Messenger fick jag i alla fall alla tre. Dom var från vår utekväll på Sportbaren för ett par veckor sedan, och såhär glad var jag då. Tänk, vad lite alkohol kan göra för humöret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar