fredag 2 februari 2018

Mer snö.

Det är inte lätt att hålla reda på vem som jobbar på vilket skift, nu när vi är så många nya på jobbet. När jag träffade en kille när jag kom och en annan när jag gick hem igen, fast dom brukar jobba samma skift, insåg jag i alla fall att någonting var fel. Det visade sig att den ene hade bytt skift redan vid årsskiftet.

Idag är jag extra glad över min vana att veckohandla direkt efter jobbet på fredagsmorgonen. Vid middagstid började det snöa. Det har fortsatt hela dagen, och nu hade det inte varit kul att ge sig ut och cykla. Kvantum är på gång och ska öppna en Internetbutik, men man måste ändå hämta varorna själv, om jag förstod saken rätt. Det är tydligen populärt på andra ställen, men ska man ändå ta sig dit tycker jag att man lika gärna kan plocka ihop sina varor själv. Att verkligen kunna handla hemifrån vore däremot suveränt den här årstiden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar