onsdag 14 februari 2018

Musik i arbetet.

Jag är extremt mycket vanemänniska. Därför har det gett mig en del huvudbry att jag har bytt från radiolurar till hörselkåpor utan radio på jobbet. Jag har hela tiden använt dom till att plugga in min Ipod med sladd och lyssna på min egen musik från den. På radiolurarna fanns det en strömbrytare, som jag vred av om någon ville prata med mig. Sladden till Ipodden trädde jag innanför tröjan på ryggen och stoppade ner den i bakfickan på byxorna. Den fortsatte gå hela tiden, eftersom jag enbart stängde av ljudet i lurarna. På mina nya lurar finns ingen knapp, så jag får stänga av direkt på Ipodden. Det kändes fånigt att ta sig i rumpan när någon kom fram till en, så nu har jag den i bröstfickan istället. Jag kan säkert bli anmäld för sexuella trakasserier för att jag tar mig på tutten när någon vill prata också, men där är det åtminstone lättare att komma åt den. Fast det där med vanan gör förstås att jag minst en gång varje natt är på väg att langa ner den längs ryggen istället. Och när jag stänger av förväntar jag mig att missa resten av låten jag lyssnar på. Jag blir lika förvånad varje gång det fortfarande är samma låt som när jag slutade lyssna. Nu när jag stänger av själva Ipodden återupptar jag ju lyssnandet där jag slutade.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar