torsdag 15 februari 2018

Dagens cykeltur.

I morse var det dags för ett besök hos frissan efter jobbet. Eller framåt förmiddagen snarare, eftersom dom öppnar vid nio. Det var visst ren tur att det blev något över huvud taget, för min frisör höll på att försova sig. Hennes man väckte henne för att tala om att han tog hennes bil, eftersom han inte fick igång sin egen. Hon brukar vara ledig på torsdagar, och hade glömt att meddela maken att hon skulle jobba idag. Dom bor utanför stan, så det hade blivit lite panik om hon hade kommit ut sent och upptäckt att bilen var försvunnen. Nu blev jag av med mina långa testar enligt plan. På hemvägen passade jag på att ta svängen runt Bolaget, när jag för en gångs skull var i närheten när dom hade öppet. I kassan satt en tjej vars make jag har jobbat ihop med. På vägen ut därifrån mötte jag en före detta kollega, som är pensionär numera. Jag hade suttit hos frissan och försökt förklara vem han var, så det kändes som ett märkligt sammanträffande. Med cykelväskorna fulla av öl och en kasse med vinflaskor i cykelkorgen kändes det extra spännande att cykla hem på Nybros nedisade gator. Ölburkarna hade säkert hållit även om jag hade cyklat omkull, men jag är osäker på om ambulanspersonalen hade lastat in flera kilo dryckesvaror tillsammans med mig, om det hade hänt något. Nu kom jag hem helskinnad idag också. Jag gör ett nytt försök ikväll till jobbet och till Kvantum imorgon. Den enda gatan som är tillräckligt hårt trafikerad för att isbeläggningen ska bli avkörd är Järnvägsgatan, och den är avstängd till mitten av maj. Då ska väl isen ha hunnit töa bort i resten av stan också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar