måndag 5 februari 2018

Tipsvinst.

Det enda jag minns att jag hörde om en av dom gamla fiskarna som gick bort för många år sedan, var att han hade lämnat in samma tipsrad varje vecka sedan 1959, men aldrig vunnit. Min mamma hade tretton rätt på stryktipset en gång. Det var en rad med bara ettor. Alla system utgår tydligen från det, så hon vann inte mer än ett par tior. Själv har jag haft stående rader på måltipset i många år. Anledningen till att jag började var att dom hade dom högsta vinsterna. Numera tycker jag framför allt att det är Jokern som ger tio miljoner om man har alla rätt. Nåja, jag har kryssat i det också, så vart pengarna kommer ifrån spelar mindre roll. Jag kör enkelrader, men med fyra säkra matcher. Eftersom jag har dom fyra i huvudet vågar jag förstås inte sluta lämna in mitt måltips. Så länge jag gick till tobaksaffären med kupongen, och rättade raderna i tidningen var det riktigt spännande dom gånger dom hade gått in. Med lite tur kunde ju resten av numren ha trillat in på en och samma kupong. Numera anlitar jag Svenska spel på nätet. Det dröjer bara någon timme efter avslutad omgång, innan jag får ett mail som berättar om jag har vunnit och i så fall hur mycket. I helgen hände det. Ingen hade haft åtta rätt och sju gav drygt tiotusen. Jag hade bara lyckats pricka in två sexor och fyra femmor, men några hundralappar vann jag i alla fall. Det är så mycket så jag kan spela gratis i några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar