söndag 25 februari 2018

Dans.

Jag slutade gå ut och dansa för drygt tjugo år sedan. Några år efter det skaffade jag dator, och sedan dess får jag åtminstone min nyfikenhet stillad. Det finns webbsidor där man lägger upp kort från olika dansställen, så jag vet vilka av mina bekanta som har varit ute. Inte för att det är många av dom kvar i livet. Dom flesta jag var ute och dansade med var äldre än jag, så dom har börjat dö av dom senaste åren. Fast dom som lever verkar tro att dom fortfarande är tjugo. En dam, som jag vet börjar närma sig åttio, har alltid håret uppsatt i en tofs mitt uppe på huvudet. På en liten tjej hade det varit sött, men jag vägrar inse att det skulle vara klädsamt på en äldre kvinna. På ett kort såg jag en som var klädd i blommiga tights, rosa linne och rosa gympaskor. Hon var minst lika gammal som jag. På jobbet klär jag mig eventuellt smaklöst, eftersom jag försöker slita ut gamla kläder där. Bland folk hoppas och tror jag att jag klär mig mer diskret. Det slår mig nu att det kanske var ett bra knep för att få dansa. Det är oftast överskott på damer i dom sammanhangen, och hon syntes garanterat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar