söndag 4 februari 2018

Missat samtal.

Första gången jag var uppe i fredags hade jag ett missat samtal från ett privat nummer och ett meddelande på telefonen. Jag ville kunna somna om igen, så jag ringde aldrig och kollade svararen. När dom hade ringt igen gjorde jag det i alla fall, och det visade sig att det var Folktandvården som hade sökt mig. Dom hade bett mig ringa, så jag gjorde ett försök, men fick felmeddelande. Fast jag har haft mobiltelefon i sjutton år, har jag nämligen fortfarande inte lärt mig att man alltid måste slå riktnummer när man ringer med den. När jag lyckades knappa in hela numret dök det upp en bild från min kontakbok. Jag hade glömt att jag hade deras nummer inlagt där. Fast man kan ju undra varför det stod som privat nummer när dom ringde. Hade jag sett att det var dom hade jag troligen kollat upp det snabbare. När jag nu ringde kom jag till en telefonsvarare, som hävdade att dom hade stängt för dagen, fast klockan bara var tio över tre. När jag kollade upp dom på nätet för att se när dom stängde på fredagar, skulle dom ha haft öppet till fyra. Där hittade jag i alla fall en möjlighet att maila dom, så dom fick min mailadress. Det lär vara betydligt större chans att dom når mig via den, än om dom ringer aldrig så många gånger på dagtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar