onsdag 28 februari 2018

Snöigt.

Bilförare är ett intressant släkte, när det kommer en massa snö. Han som tog sats genom en driva för att ta sig ut på Storgatan visste förstås med sig att han hade en stor, tung Volvo. Då minskar risken att köra fast. Att drivan enbart innehöll lössnö får man väl däremot se som tur. Han som hade parkerat mitt för den enda framskottade öppningen till cykelbanan hade väl förmodligen mest otur när han tänkte. I tidningen såg jag killar som spelade fotboll i kortbyxor. Jag antar att det minskar utrymmet för gnäll, när man klarar sig undan med att rejält påpälsad promenera genom snön. Den ryker för övrigt så mycket så jag har snö långt upp på mitt sovrumsfönster. Eftersom jag bor på tredje våningen utgår jag åtminstone från att det inte är snön på marken som räcker ända upp dit, men säker kan man aldrig vara. På åttiotalet var vi insnöade (mer än vanligt) på östra Öland. Snön gick högt över landsvägen, men jag trodde att det bara var vallar vid sidorna, och att vägen fanns någonstans mellan dom. Jag fick tänka om när en kille kom åkande på skidor tvärs över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar