fredag 19 oktober 2018

Fredag.

Idag hade jag tid för massage klockan nio. På vägen dit besökte jag förpackningsåtervinningen. Det innebar att jag mötte alla ungdomar som skulle till gymnasieskolan, när jag cyklade in mot stan. Jag kan rekommendera den turen, om någon är självmordsbenägen. Ungarna var definitivt inte beredda att möta någon i tunneln under viadukten. Dom trodde nog att den var enkelriktad åt ena hållet på morgonen och åt det andra på kvällen. Något annat som fascinerade mig var att dom hade jackorna uppknäppta, fast det var minusgrader. Man får tydligen vara beredd att frysa ihjäl, om man ska vara cool. Mina händer var stelfrusna när jag kom in till centrum, fast jag hade vantar på mig. Jag hade ärende till posten, så istället för att stå och frysa utanför Nybro hudvård medan jag väntade in tiden, satte jag mig på soffan i Willys entré och lät fingrarna tina. Tack vare det träffade jag en före detta arbetskamrat, som jag inte hade sett på evigheter. Hon tänkte gå i pension från sitt nuvarande jobb om någon vecka. Efter massagen veckohandlade jag på Kvantum, och fick delavstämning för tredje veckan i rad. Innan dess var det flera månader sedan det hände. Det har som väl är stämt varje gång, och man får vara glad så länge man slipper plocka upp allt man har handlat för en helavstämning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar