onsdag 31 oktober 2018

Hjälp krävdes.

Lysrörsarmaturen i badrummet gav upp andan precis när jag hade varit och handlat förre helgen, så jag fick klara mig utan det ljuset i en vecka. Det finns en taklampa, men jag ser varken att fixa håret eller fila naglarna med enbart den. När glimtändaren har varit slut vid något tidigare tillfälle har det åtminstone blinkat om lysrören där inne. Nu visade lampan inte ett livstecken. Av någon anledning fick jag för mig att det bara fanns ett lysrör, fast jag borde veta att det är två. Följande min kvinnliga logik köpte jag alltså ett lysrör, men att byta till det gjorde ingen skillnad alls. I resten av lägenheten har jag gärna mysbelysning, men i badrummet var jag rejält trött på den vid det laget. Så trött så jag cyklade en extra runda till Kvantum i lördags och köpte nya glimtändare. Som väl var passade jag också på att köpa en pizza, så att trippen inte var helt bortkastad, när jag ändå inte fick igång badrumslyset efteråt. Vid det laget var jag säker på att det måste vara något större fel, så jag felanmälde den på hyresvärdens webbsida. När jag kom hem från lasarettet i måndags lyste det i badrummet igen. Eftersom jag inte var hemma vet jag inte om vaktmästarna har gjort något mer, men dom verkar i alla fall ha bytt både lysrören och glimtändarna en gång till. Återstår att se om det kommer en faktura, eftersom jag egentligen ska bekosta sånt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar