onsdag 24 oktober 2018

Ungdomar.

När jag läser om droghanteringen vid Baronen i Kalmar inser jag vilken skyddad uppväxt jag själv har haft. Ungdomarna hänger där nere likadant som vi hängde vid Ing-Guns mataffär när jag var i dom yngre tonåren. Vi samlades hela gäng med cyklar, mopeder och bilar, efter att butiken hade stängt på kvällarna. Det starkaste som förekom där var nog cigaretter. Själv var jag otroligt naiv och oskuldsfull i den åldern. Jag minns fortfarande hur en äldre tjej tog av sig jackan och släppte ut sina stora bröst, innan hon hoppade in i bilen hos en kille. Jag fattade verkligen inte varför. Min klasskompis fick förklara tanken med den manövern för mig. Här i Nybro har tydligen affärshuset Lönnen blivit ett tillhåll sedan Willys försvann därifrån. Dom ungdomarna är dessutom otrevliga mot äldre som kommer ut från bingolokalen, som ligger i samma hus. Jag sprang på några av dom när jag var på väg till Avonova (vår företagshälsa) igår. När jag kom uppför trappan till deras tillhåll tvekade jag en sekund över vart jag borde ta vägen därifrån. Samtidigt som jag frågade ungdomarna till råds kom jag ihåg att jag måste ut på parkeringen för att hitta rätt dörr, så jag både frågade och svarade mig själv. Alla som bekymrar sig för min hälsa kan jag meddela att proverna var bättre än på länge. Till och med det dåliga kolesterolet låg på en acceptabel nivå. I morse var jag hos frissan efter jobbet. Nu har jag ingenting inbokat förrän på måndag. Då ska jag till lasarettet, men jag har semester natten efter, så då är det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar