lördag 20 oktober 2018

Trafikolycka.

I torsdags kväll stod det extra klart hur mycket mer jag lever mitt liv på Internet än i verkligheten. Jag läste att två bilar nyss hade kolliderat i Nybro. När jag såg adressen insåg jag att det bara var hundra meter härifrån. När jag tittade ut genom fönstret såg det ut som nedan. Det borde nästan ha räckt att jag hade vridit på huvudet, för att jag skulle ha sett alla sirener spegla sig i fönsterglaset. Det där med adressen var i och för sig lite kul. Den som skrev inlägget hävdade att olyckan hade skett i korsningen Järnvägsgatan/Norra vägen. Nu går Norra vägen i en viadukt över Järnvägsgatan, så att krocka där vore snudd på omöjligt. Istället hade det smällt nedanför i korsningen Järnvägsgatan/Mossgatan. Jag hoppades att det bara var dom lokala 24-nyheterna som hade dålig koll på läget, men idag fanns samma uppgifter i min morgontidning. När det kommer till sånt som är så nära att man känner till dom rätta omständigheterna, inser man hur många fel det kan vara i dom större nyhetsreportagen. Hur som helst fördes en person i ambulans till sjukhuset med lindriga skador, och båda bilarna fick bärgas från platsen. Räddningstjänsten jobbade någon timme med att sanera vägbanan. När jag cyklade förbi där igår morse syntes inga spår av olyckan. Då glömde jag i och för sig att kolla staketet till firman som ligger i korsningen. Enligt en bild från olycksplatsen verkar en av bilarna ha kraschat in i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar